اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد
سرخط خبرها

تنش در منطقه کاهش یابد، آرامش بر بازار ایران نیز حاکم می‌شود | سعودی ظرفیت اجتماعی نزدیک شدن به اسرائیل را ندارد

  • کد خبر: ۱۵۴۴۳۶
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
تنش در منطقه کاهش یابد، آرامش بر بازار ایران نیز حاکم می‌شود | سعودی ظرفیت اجتماعی نزدیک شدن به اسرائیل را ندارد
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به مزایای توافق میان ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط تصریح کرد: باید توجه داشت هنگامی که تنش در سطح منطقه کاهش یابد، آرامش بر بازار ایران نیز حاکم می‌شود که اثرات آن را طی ۴۸ ساعت گذشته مشاهده کرده‌ایم و پس از این هم اثرات این موضوع بیشتر خواهد شد.

محمد صفایی دلوئی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: نخستین مزیت این توافق این است که عربستان به سمت کشوری آمد که با غرب در چالش است. کشور میانجی این توافق نیز با غرب چالش دارد. این‌ها نشان می‌دهد که عربستان در حال فاصله گرفتن از غرب است.

وی ادامه داد: در پی این توافق حتما آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ناخرسندند و این موضوع منجر به ایجاد ناراحتی‌هایی بین آنان خواهد شد.

صفایی دلوئی خاطرنشان کرد: تصریح کرد: در کنار این‌ها در بستر این توافق نفوذ آمریکایی‌ها در منطقه کاهش خواهد یافت و در غرب آسیا با محوریت ایران شاهد زایش یک قدرت جدید خواهیم بود. اماراتی‌ها، کویتی‌ها و بحرینی‌ها نیز از این توافق استقبال کرده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد آنان نیز تشنه چنین کنشی هستند؛ لذا مجموع این مسائل حاکی از آن است که ما در مسیر یک حرکت پرقدرت‌تر با محوریت ایران در منطقه قرار گرفته‌ایم.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تحلیل‌ها مبنی بر امکان برقراری ارتباط میان عربستان و اسرائیل پس از توافق سعودی‌ها با ایران برای نمایش استقلال سیاست خارجی گفت: بستر اجتماعی چنین کنشی در جامعه سعودی فراهم نیست. این موضوع در جام جهانی قطر مشاهده شد. مثلا در آن رویداد بدون هیچ برنامه‌ریزی قبلی پرچم فسلطین به اهتزاز درآمد و خبرنگار اسرائیلی در یک انزوای شدید قرار گرفت؛ بنابراین با توجه به این مساله بعید است که سعودی‌ها بخواهند نقش دوگانه‌ای در منطقه بازی کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل کشور ریشه داخلی دارد، عنوان کرد: به عنوان نمونه ایران عضو پیمان شانگ‌های شده است؛ پیمانی که ۴۲ درصد جمعیت جهان را دربر می‌گیرد؛ بیش از ۲۰ درصد اقتصاد جهان را شامل می‌شود و ۲۲ هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد، اما متاسفانه به دلیل اینکه دولت برنامه‌ریزی خوبی نداشته، نتوانسته‌ایم از بستر این پیمان به خوبی بهره‌برداری کنیم. نمونه دیگر نبرد اوکراین است که فرصت مناسبی برای ایران برای تبدیل شدن به هاب غله منطقه در اختیارمان می‌گذاشت، ولی دولت نتوانست ظرفیت استفاده از این فرصت را فراهم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->